VALVETRONIC
Megnövelt teljesítmény, alacsonyabb fogyasztás
Túlzás nélkül állítható, hogy a VALVETRONIC-technológia a jelenlegi motorépítés egyik csúcsa. Műszaki alapelve olyan szellemesen egyszerű, mint amilyen összetett. A hagyományos benzinüzemű motorokkal szemben a BMW új négyhengereseiben nem a szívócsőben elhelyezett fojtószelepek segítségével, hanem a szívószelepek nyitásával szabályozzák a teljesítményt. A fojtószelep a friss levegő beáramlását szabályozza, kiiktatásával a motor "szabadabban lélegezhet" vagyis a henger azonnal megkapja a teljes üzemanyag-keveréket, amint a vezető gázt ad. Feladatát pedig az intelligens szívószelepek veszik át. Részleges terhelés alatt a szívószelepek alig mozognak. A vezérműtengely és a szívószelepek között lévő karok a bütyök mozgása nyomán nyitják kisebb vagy nagyobb mértékben a szelepeket, attól függően, hogy milyen az excentrikus tengely pozíciója. Amikor az üzemanyag-levegő keverék átmegy a szívószelepen csaknem átlépi a hangsebességet, és ez sokkal finomabb porlasztást eredményez, mint hagyományos szelepműködés esetén. Ennek köszönhetően drasztikusan 6-16 százalékkal csökken az üzemanyag-fogyasztás és a motor rendkívül simán és csendesen fut.